Tuesday, September 15, 2009

SAYA INSAN YANG MENYAKITKAN?

hati ni rse sgt x tenang..entah kenapa rse telah menyakiti hati seorang kawan.. aye x taw adakah aye yg dimaksudkan dlm blognya.. sesungguhnya aye tkot menyakiti hati kawan aye yg seorang itu.. ye, saat ini dia terlentok depan lappy dya.. mungkin kepenatan sbb g setelkan hal num dya.. aye x dpt teman dya.. bukan sbb ape, keadaan dwet aye x mengizinkan.. aye rse bersalah sbb x teman.. alhamdulillah dya x pergi sorang, ada kawan yg meneman.. aye masih lagi tertanya2 siapa yg dimaksudkan.. sebab aye taw aye byk kali sakitkan hati dya, namun kdg2 ia terjadi tanpa niat, malah aye rse beruntung dpt jdi sebahagian dr hidup dya.. dya yg byk menyedarkan aye solat itu amat penting, malahan, dya x lokek ilmu mengenai agama yg aye rse kurang aye amek perhatian sebelum ni.. walaupun kdg2 aye slalu trase diri ni kerdil saat org hanya melihat luaran, dya menenangkan.. dalam garang ade jge kelembutan.. ye, dya garang n lantang bersuara.. sedikit sebanyak aye trase namun kebaikan yg diberi oleh dya melebihi segalanya..


teman
terkadang diri ini alpa dalam menjaga hatimu
terkadang diri ini lantang berbicara

teman
hadirmu tak pernah kusesali
hadirmu bagai menyinari diri

teman
aku yang mudah lupa
erti sahabat
lantas saat kedukaan berlaku
kesakitan terjadi
keterlanjuran beraja
hilang pedoman diri

teman
ketahuilah
aku amat menyanyangimu
aku amat memerlukanmu
berdosanya aku saat menyakitimu
berdosanya aku saat melukakanmu

teman
andai ini terlalu teruk bagimu
mendatangkan benci dalam hati
relakan satu lagi peluang
untuk aku kembali membetulkan keadaan

teman
andai tak mampu kau maafkan segala kesalahan
aku rela diri dipersalahkan
aku tahu aku tak mampu menjadi sahabat yang baik

teman
aku tak mampu menjadi sebaik Ekin
aku tak mampu menjadi seindah Aimi

namun
mampukah aku terus berdamping denganmu
menjadi sahabat yang pernah kau ubah

sempena bulan mulia ini
izinkan aku menyusun 10 jari
memohon ampun dan maaf
atas segala kesalahan
keterlanjuran
atas segala kesakitan yang kau tanggung

maaf zahir batin

2 comments:

Aimi said...

aku tak mampu menjadi seindah Aimi.
indah macamana tu, explain sikit ? HAHA.
Tak penting pun kita jd mcm org lain, kita kna jd diri sendiri (:

liyana aziz said...

yurp
yana mmg nak jdi diri sendiri berpandukan akhlak org laen, yg indah pekerti
cewah..
heee