Saturday, June 4, 2011

PELUANG DALAM HIDUP


# Guna sebaiknya

 Tak semua orang dapat peluang apa yang orang lain dapat,
tak semua orang jugak berasa peluang yang orang lain rasa.

Aku percaya, setiap orang ada peluang,
cuma cepat atau lambat.

Jalan hidup setiap orang berlainan,
tak perlu kita ukur dengan jalan hidup kita.

Kadang² kita terpaksa lupakan peluang yang ada.
Bukan kerana kita bodoh atau kita tak pandai gunakan peluang tu, 
tapi disebabkan tuntutan sebuah pengorbanan yang lebih berharga.

Aku bukan korbankan peluang aku untuk kepentingan diri aku sendiri,
aku korbankan peluang aku untuk kebahagiaan mereka.

Untuk kau, kamu, korang yang tengah baca,
gunakan setiap peluang dalam hidup korang dengan baik.
Tak semua orang berpeluang untuk rasa peluang itu.
*heyp, dah macam KELLY dah aku cakap*

# Selagi aku masih bernafas, selagi mereka masih ada,
selagi itu aku akan gunakan setiap peluang untuk kesenangan dan kebahagiaan mereka.

13 comments:

Cik Puan Izan❤ said...

dengan kata lain gunakan peluang yang ada untuk membuat perkara kebaikan...^^

アヌム ちゃん said...

betul tu..apa yg ada depan mata sekarang..gunakan sebaik mungkin..sebab nnt bila peluang depan mata dah takde lagi..takboleh nak return dah..huhu

Liyana Aziz said...

@Cik Puan Izan❤
betul... hehehehehehe

Liyana Aziz said...

@アヌム ちゃん
tula kak... sekarang ni susah nak dapat peluang... bila dah dapat tu patutnya guna sebaiknya.. =)

syufaa said...

ur right!
peluang xselalu dtg..
kdg2 klau kita cri pun blum tentu ada..
kan? so bila ada jgn lepaskan..
tp klau ade perkara yg menghalang kite kne redha.. ^_^

Liyana Aziz said...

@syufaa
betul tu... kena redha... yana pegang kata2 tu.. hehehheheh

bidadarihijau said...

untung la kalau peluang tu dtg time yg btol...tp kdg2 terpakse jugak lepaskan peluang..huhu...

emieysandra said...

yup!! nikmati & hargai setiap peluang yg ada dgn kite skg ni^^

Siti Safiyyah said...

kakakkkk! hehe. kene hargai peluang yg ada. tapi kadang2 kita perlu korbankan peluang tu. semoga apa yg kak yana impikan akan tercapai. amin :D

Aida Azryn said...

haa.. btol! jgn siakan peluang yg kte ada. kalau sekalipun kita tak berpeluang utk sesuatu tak semestinya kita takde peluang yang lain kan?(eh betol ke yang aida bagitahu ni.macam ayat keling je. erk.. harap betol la. hehe. ;D)

bella lim said...

peluang... sekali terlepas satu peluang yang baik, benda tu mungkin akan menghantui kita seumur hidup.kena bijak buat pilihan. :D

Effa CuRio said...

visit here!!~.. have a nice day!!~.. =)

man yusoef said...

sokong..peluang dan rezeki tu akan datang...cuma cepat atau lambat...dan ia akan datang dalam pelbagai bentuk..