Tuesday, November 29, 2011

SEKOLAH MEMANDU


Masih ingat entry HIDUP BERKERJAYA?

La ni dah tak berapa nak berkerjaya sangat. Aku dah quit dari 7E. Soalnya asyik kerja shift malam, gemuk la kambeng kan?  Besides, aku dah dapat kerja baru tapi sayangnya aku terpaksa tolak. Since aku kena training dekat KJ, aku rasa kesian pulak kat ayah. Kena hantar pepagi. So reject je. T__T

By the way, dengan gaji 7E tu, aku sempatlah buat apa yang patut. Tak sempat menyimpan pun tapi aku rasa aku mampu tersenyum bangga! My first driving license!!! What a lame kan, orang semua dah ada lesen masa umur 17 18 tahun, aku 20. But the important thing, guna duit sendiri. Terharu kot, buat pertama kalinya tidak melicinkan poket ayah dan mama. ^^

Huh! Puas menguap sepanjang ceramah! Uhukkk
Hey, I'm going to be a good driver no? Study hard kot! 

Hard sangat! Padahal esok nak test malam ni baru baca, ni common la bagi aku kalau ada apa² test, esok exam malam ni baru sibuk nak baca. Segala soalan yang ada dalam buku KPP, habis aku jawab, sampai pukul 4 pagi dah tersengguk-sengguk. Huwarghhh! Ngantok! CD yang depa bagi pun tak baca. Tapi bersyukur, alhamdulillah. Sangat sipi!!!

Ha, cukup² makan kan??? 

Aku dah standby duit lebih just in case nak kena repeat test. Btw, aku jumpa seorang kawan dari HK, Audrey. Dia dapat 44 kot! Dia suruh aku baca kan sama ada dia fail atau lulus. Berbual sekejap dengan dia,  ni test dia kali kedua. Oh, no wonder. 

Biasanya after test komputer, ada teori dan amali kan? Yang teori boleh tahan mengantok jugak macam ceramah KPP, nasib baiklah 3 jam je. Part paling best bila amali! First time cikgu suruh naik bukit, acah² ketaq lutut, tapi alhamdulillah, tak menggelungsur turun, tak lebih garisan, just nice. Cikgu siap cakap dah boleh terus JPJ ni. Mestilah cikgu, ni kali ke berapa entah saya drive manual, cikgu je tak tahu!

Ha, cikgu pergi mana entah, cepat je tangkap gambo keadaan sekeliling
Parking dengan 3 penjuru

Sumpah lenguh seluruh badan, tangan, kaki, bontot pungkoq dan segala macam lagi lah, sekali pusing stereng, pusing habis, tekan clutch tekan minyak! Huish, berpeluh ketiak! Tak tipu. Dah la ala² sempit, mana taknya, kancil bawak dugong.

Before balik, cikgu suruh buat nota supaya aku tak lupa, cikgu ni macam tahu² je aku ada short term memory lost. So aku pun tulis la kan, nota masuk/keluar parking, cikgu betulkan, siap tulis semua balik. Baik kan cikgu aku? Korang ada? Tak ada kan? Ngaaaaaaaaaa

Yang dua atas tu aku tulis, yang bawah cikgu tulis

Semalam cikgu mesej, cakap lesen L dah siap, tinggal nak belajar 8 jam je. Oh, another step closer to P! Lepas ni boleh la berhuha atau Mr Yana tak perlu lagi jadi driver, boleh jadi co-pilot je ok? Lagi la dia suka! Oh, kereta dia auto, kacang kuda je tu. 

Kalau la dah ada lesen sebelum ni, boleh je carry on dengan kerja kat KJ tu, lagipun dua bulan je, lepas tu transfer Seksyen 7, dekat sangat dengan rumah. Dah la kerja 5 hari seminggu, gaji basic pun okay. Tak apa Yana, tak ada rezeki. Mungkin ada yang lebih baik nanti.

So sekarang aku jadi penganggur terhormat kembali. Since mama kurang sihat, aku tolong² apa yang patut. Mungkin itu hikmahnya, jaga mama kat rumah indeed. Readers, tolong sedekahkan al-fatihah untuk mama supaya sakitnya dikurangkan. Semoga Allah membalas jasa kalian, insyaAllah.

6 comments:

Elie Lily said...

nanti boleh kita berjimba bersama..elie tunggu kat sipang okay? hahha..kem salam mama tau! semoga sakitnya dikurangkan..be strong sista!

thslly said...

SAMA !
Seronoknyaaaaa..
Tp Lily dah stuck dah lesen.
Nak sambung bila pulak ntahla. Hee
Go Go ! :)

Anonymous said...

tak lame lg beroda 4 la yana hehe

littledolphin said...

metro dekat kampung melayu subang ke ni? hehehe

cikgu mana ek?

saya dulu cikgu saya tak sudi tulis untuk saya.dia suruh saya tulis,itupun dalam nada seolah-olah dah menyampah dgn saya.HAHA.

p/s kami memang ada konflik sikit ;/

mysara ramlan said...

oh yeah!!! boleh lah dtg semenyih pasni!! hahaha... sian mama... kim salam eh... =)

Doktor Love said...

semoga mama yana cpt sembuh... gud luck for driving test. mmg kacang je...huhu. u can do it.