Tuesday, December 13, 2011

SEMOGA IANYA PILIHAN YANG TEPAT


13.12.11, what a nice date huh?

Permulaan hari yg baik jugak. Pagi² lagi dah bangun, bukan selalu macam ni since Yana bukan morning person, tapi lately ni harus la jadi morning person. Bangun tidur, mandi, basuh baju, sidai baju, pergi mini market, masak baru lah online. 

Rutin yang biasa setelah menjadi seorang penganggur! Dah quit 7e, ada dapat beberapa job offer tapi harus ditolak sebab hal² yang tak dapat dielakkan. So sekarang menjadi seorang anak rumah sepenuh masa. Mengambil alih tugas mama since mama tak berapa nak sihat.

Kehidupan ni memang senang nak berubah-ubah, sekejap kau kat sini, kejap kau kat sana, diberi pilihan, susah pulak nak buat keputusan, macam tu lah baru kehidupan, mana boleh linear, tak menarik! Dan tak lama lagi, kehidupan Yana mungkin berubah.

Alhamdulillah, second step after application of degree

Lepas fikir apa yang patut, keputusan untuk curang beralih arah dari Penulisan Artistik, dah pun keluar. Past few days memang semua budak² satu batch sibuk check sama ada dapat atau tak temuduga. Temuduga ni untuk certain course je, so jangan la terkejut kalau yang tengah apply degree nama dia tak ada.

Alhamdulillah, kata orang bila dapat interview ni, kira satu kaki kita dah langkah untuk masuk belajar. Memilih untuk menjadi sebahagian warga Akademi Pengajian Bahasa (APB) bukan senang, macam² fikir. What if kalau dapat, boleh ke adapt dengan tempat baru, kawan baru, subjek baru, benda baru and bla bla bla.

Tapi tenang dulu sebab apa yang kita dapat dan lalui tu datangnya daripada Allah dan Yana yakin Allah tahu apa yang terbaik. So far Yana happy dengan pilihan ni. And now time to focus on interview, hari Sabtu 830 am! Dah buat research apa yang patut, cuma belum study. Hope everything run smoothly. Pray for me yeah?

Not to forget, congrats and all the best pada semua candidates, especially bebudak Puncak Perdana batch Julai'09! Semoga korang tak gelabah, cuak masa interview nanti dan yang penting pass interview okay? As if ditakdirkan Yana tercampak ke APB, pasti Yana akan rindukan semua tentang Puncak Perdana, budak²nya yang gila, yang fun, yang sporting, yang vogue, yang handsome, yang talented yang bla bla bla bla!

Last but not least, erm, ada ke readers blog ni dari APB atau dapat jugak interview APB? Kalau ada meh la share apa yang patut. Nervous to the max ni even kali kedua interview. My first time masa nak jadi student Penulisan Artistik. Any tips tak? 

Semoga ini pilihan yang tepat!

9 comments:

J.Syazwana said...

saya engineering. hehehe

eh eh nak sambung degree pon ade interview ?
mesti tough ni.
hihi

pape pon all the best taw
:)

Shi said...

yanaaaaaaaaaa~ congratz!! n gudluck bebeh!!!! miss u always~<3

fify said...

tahniah yana ! :D

Pocket said...

wish all the best dalam interview itu, pocket pun dok mengharap interview gak nih :D

mysara ramlan said...

bye yana!! akan merindui anda....

KatANoTA said...

tahniah yana!!!

kata kila said...

kila tak sambung study.tapi ingat nak buat PJJ ehehehe

~ NANA ~ said...

wahhhh congrats yana....belajar rajin2 k :)

syufaa said...

wowww.
hari ni kannn awak?
congrats2!
goodluck for your next BIG step! :D