Tuesday, January 11, 2011

. . SEMASAM EPAL HIJAU . .

. . kepenatan, mungkin berbaloi? . .

Boleh la aku gambarkan hidup aku sekarang macam epal merah hijau. 
Agak masam ! ! ! Erghhhhh ! !

Ok, hari ni hari kedua aku exercise. Skipping tak lebih 50,
badminton so-so, bola malas kejar. Berbaloi tak nak kurus?
Fine, mental aku sangat tak kuat, tapi aku tengah struggling ni. 

Alhamdulillah, hari ni tak makan nasi langsung,
 aku gantikan dengan epal hijau dan roti Breakthru. 


Air pulak, hanya air mineral!
Suppose minum 8 gelas sehari kan? 
Tapi aku 5 gelas pun tak sampai!
Huk Huk Huk

Tapi tapi tapi kan,
aku agak berbangga lah sebab sepanjang hidup selama 19 tahun 11 bulan,
 ni first time dalam hidup tidak ada air bergula dalam badan aku.

By the way, RxLite aku dah sampai, tapi tak amek lagi kat rumah. 
Minggu depan baru boleh start minum RxLite. Camno agak ea nanti yo???
Harap2 berbaloi "investment" aku.
Kurus bukan semata-mata kerana orang lain, tapi kurus kerana diri kita sendiri, trust me, we'll gonna proud of it!
Assignment???
Masuk minggu kedua, aku dah bersemangat flat.
Assignment bertubi2 masuk dalam otak aku ni, pffftttt!
Sem 4, penulisan lirik lagu agak baru bagi aku,
so work harder lah lepas ni.

 ~ lirik lagu patriotik
~ lirik lagu anti-perang
~ lirik lagu cinta
~ lirik lagu humor

Aduh, lirik lagu humor???  Agak susah bagi aku. 
Lirik lagu humor ala2 lagu Kantoi by Zee Avi kalau tak silap. 
Aku dah la masih hijau dalam bab2 tulis lirik ni, marks agak kencang!

Untuk lyricist's biography, aku pilih Ajai.
It was my second choice after all.
Wish me all the best hokeyh???

9 comments:

CIK CIRA said...

pegi wat assignment..huhu

cik.shabah said...

nak kurus gakkk :(

Sofiayantie said...

dear... meh sini baca entry i yg ini.. hope it can help u utk kurus.. hehe... :)

http://maharanisofia.blogspot.com/2010/06/transformasi-gadis-bernama-sofia.html

Siti Safiyyah said...

samelah kite sis..skang mase utk kecikkan size blk..sedih sbb slalu kene tego ngn umi..hukhuk

eh rxlite tu mahal tak?adeorg suggest kt saya minum herbalife..what do u think sis?

aliza zeke said...

kita pun tengah try nak menguruskan badan nie.gud luck

Anonymous said...

selamat ber esemen ;D

tiafazunia said...

tia pon nk kurus jugak! tp susahnye nk disiplinkan diri :(

Nurulbadiah Lai said...

nurul lak nk gemuk huhu..

Lassie H. said...

wahhh ! tengah diet ea yunk ?
good luck k !