Tuesday, May 4, 2010

ADDICTION!

salam sejahtera, salam perpaduan
(yulie, kamulah pembahas yg terbaik pernah saya temui)

-post kali ini adalah tentang blueberry cheese tart-

ye, saya sudah temui sesuatu yg terlalu istimewa, sejak sekian lamanya, saya akan mencubanya sendiri... apa dia ya? rupanya blueberry cheese tart!

-yummy yummy-

yes, it's my fav tau! tak tau kenapa atau sememangnya saya seorang penggemar cheese... no wonder badan saya makin membesar seperti di pam2, nak2 semenjak cuti sem ni kan, apa je yg boleh saya buat kan?

-tadaa! sedapnye!-

berbalik mengenai blueberry cheese tart (bct), cuba anda bayangkan apabila ianya melt dalam mulut? pergh! tapi bagi yang kurang menggemari cheese, rasa bct ni mungkin biasa... jika anda tak suka dengan blueberry, ianya boleh ditukar dengan bahan yg lain seperti strawberry dan nenas, yeke? haish, memandai je...

setakat ni apabila saya terlalu addicted, saya terfikir, kenapa saya tak mencuba buatnya sendiri? lebih menjimatkan rasanya? dan kalau sedap, boleh lah saya jual kan? buat bisnes sendiri? why not? leh tambah duit poket kan? setakat semalam, ada dua resipi yg saya google dan rasanya bahan2 mereka sama, jadi saya tak buat pilihan, saya pilih kedua2 resipi itu... tak sabar rasanya nak mencuba sendiri...

-semoga saya dapat buat dengan banyaknya seperti ini-

saya akan memulakan misi dengan membeli bahan2nya terlebih dahulu, di mana? pastinya di kedai bahan2 pastry dan kek yg terletak di seksyen 13, sangat bagus kedai tu, lupa pulak namanya, maklumlah, setahun sekali pergi... hahahahha

p/s : kredit to googles images

7 comments:

Elie Lily said...

yana!!!
i xsuke cheese!!huhuhu

liyanaziz said...

hahahahha.. i tau, u x ske cheese, blueberry lagi..
x pe, t i ciptaresipi baru ok?? hahahahah

Elie Lily said...

chocolate but no cream please..hahaha..
demand2!!hahha

enyheartsdiamond said...

my fevret jugaaaaaaaaa! mahu!

liyanaziz said...

elie, oryte, t yana akan usahakan resipi tart yg baru khas bt elie.. hahahahahha

liyanaziz said...

eny,sedap an?? kalau makan x leh nak benti.. hahhahahaha

Elie Lily said...

yana!!how come xdpt college??:(