Wednesday, December 1, 2010

SWEET DECEMBER

Happy December everyone!

So close to the end of year 2010. To be frank, there are so much thing that I couldn't complete as written in my wish list. I will proceed with my current wish list in a year of 2011. What I was hoping for in year of 2011??? For sure to accomplish my diploma with flying colors and hoping to be best student and make my parent proud of me. *end of speaking tunggang terbalik*

So, aku percaya sekarang macam2 aktiviti yang korang tengah fikir kan??? Maklumlah, sekarang musim mengawan orang kahwin, musim cuti sekolah, musim ketaq lutut result keluar, musim honeymoon bagi yang habis SPM dan musim macam2 lagi la!

Rasanya aku jugak sibuk bulan ni. 4hb ni nak balik Penang, ada anak jiran lama nak kahwin dan sebentar lagi, bersamaan Isnin, 10.45 malam, aku akan jumpa boyfie baru! Boyfie I datang dari Wichita Kansas. That's why tadi berangan jadi cikgu BI. 

Amir Nathaniel 
Ha, ni la boyfie baru aku. Bukan anak mat saleh pun, 
jawaness hokey! 
*Ni boyfie sepupu aku belah mama*

Meh nak story sikit. Actually Amir anak uncle aku, which is yang belajar, kahwin, sampai anak 5 duduk kat Wichita. They never come back to Malaysia since I was 3 months. Baby lagi masa tu. Cuma masa raya je call and so on. Sampaikan anak2 dia dah cakap macam anak omputih, dialect dpa aku sendiri tak faham.

Uncle Alul & Aunty Bismil
*they both Malays hokey*

Amir's siblings. Arman, Amar, Amira & Azim

Uncle aku sendiri cakap dah macam omputih. Korang bayangkan dari dia muda belia remaja sampai umur dah masuk 30 something, not even once dia balik ke Malaysia. Aku sendiri tak tau kenapa. Berita paling gembira buat tok papa & tok mami bila uncle aku cakap nak hantar salah seorang anak dia balik Malaysia.

Mesej dari uncle aku untuk mama & siblings
*via FB*

Means, uncle aku nak Amir tau tentang Malaysia, adat2 Melayu since he doesn't get a chance to explore it back in Wichita obviously. So my big family have planned to go to homestay as well as bringing Amir to wedding ceremony. Bukan tu jugak, uncle aku nak Amir makan makanan yang dia takkan dapat rasa kat sana. *nak bagi Amir makan asam pedas gulai tempoyak*

Challenging huh??? It might tough for Amir to adapt this thing as he grown up among American teenager & I really hope that he can mingle with us as he never meet his own big family. Btw, Amir jugak dah buat blog according to my uncle.

Blog tu Amir akan ceritakan tentang experience dia kat Malaysia. Actually this trip part of Amir's assignment and he need to present to his classmates. Aku diberi tugas oleh aunty2 aku untuk guide dia dalm berblogging ni since aku sorang je dalam family yang addicted to blog.

Sekarang aku rasa sangat kekok sebab bahasa apa aku kena cakap nanti, BM or BI. Aku tak tau la uncle aku tu ajar ke tak anak dia cakap BM. Hmmmm. Kalau BI aku fluent tak apa, ni tak, ke laut ni kang. Macam ayam cakap dengan itik. 

Sweet December!

15 comments:

Siti Safiyyah said...

wow speaking la jawapnye akak nanti. haha. dulu penah ade cousin ikut laki die g oversea. habis anak2 dia tak reti cakap melayu tapi basib baik paham bahasa melayu. huhu, gudluck k sis? :)

Unknown said...

best pulak kak ana baca entry ni..kak ana pulak yg teruja tggu cousin yana ni..eh apa blog cousin yana ni?

hamzah ian said...

fuhyooo...

duk oversea.. meh suh anak uncle duh umah aku..

aku ajak naik lembu

Unknown said...

hahaha.. xpe kt cni je ko rs kekok nk ckp bi.. kt sne nt laju je..

suzie rahman said...

wah..suke n3 ni.t jgn lupe knl kn kami kt amir tu..

Misshy Innz said...

aja jeh dia cakap malay .
takkan lahh his parents tak aja kot .
both malay kann ;D


best nye yana ;)

liyanaziz said...

@BLADE EDGE
insyaAllah.. tq! =)

liyanaziz said...

@Siti
yeke?? struggle jugak la nanti.. hekhekhek.. tq dik! =)

liyanaziz said...

@Ana Mardia
hahahhaha.. t insyaAllah yana update ok?? blog dia?? x tanya lagi.. nanti yana link kan kalau update.. =)

liyanaziz said...

@hamzah ian
wah,, umah hamjah ada lombu?? buleh! no hal punya der! =p

liyanaziz said...

@Heidi Shafiq
sana mana?? hahahahah.. tengok dulu, aku cakap BI ke laut hokey! muahahahha

liyanaziz said...

@suzie rahman
insyaAllah.. kalau ada masa yana buat follow up entry.. kikikiki

liyanaziz said...

@I n n z
innz, gaya macam x ajar.. tadi amek kt klia kan, dia speaking,, dah macam anak omputih~ tula, the best way yana ajar dia cakap BM.. =)

enyheartsdiamond said...

wahhh! mcm drama pulak rasanya situasi ini.. btw, selamat membimbing beliau! kasi makan pedas2 yaw! :p

Nisa' said...

Seronok bila ada saudara yang tinggal di luar negara :] So how's Amira? Update us more about her, what you guys have been doing, etc. Thanks.